mossos

Els Mossos van detenir les tres persones implicades en l’estafa. Foto: Arxiu/Mossos

Els Mossos d’Esquadra van detenir el 6 de maig a l’Hospitalet i Cornellà de Llobregat dos homes i una dona, d’entre 18 i 28 anys, implicats en onze fets relacionats amb furts i estafes comesos amb el mètode dels falsos operaris.

Els autors, que actuaven a l’àrea metropolitana i a Barcelona, escollien persones vulnerables per la seva edat i que vivien soles. Dies abans del furt, aquestes persones rebien la trucada d’una dona que deia trucar en nom d’una empresa subministradora del gas amb la finalitat de posar data per dur a terme una revisió en el seu domicili.

El dia de la revisió, les víctimes rebien una trucada per assegurar que aquestes no estaven acompanyades i per garantir que es pogués fer amb èxit la falsa revisió. Poc després, es personaven dues persones al domicili, una d’elles simulava la revisió, mentre que l’altra passejava per les estances i habitacions buscant objectes de valor i targetes o llibretes bancàries per posteriorment retirar diners dels comptes.

Entre les persones detingudes hi ha un matrimoni que operava conjuntament als quals se’ls hi atribueixen presumptament els delictes de furt i estafa. L’altre home va ser detingut per un presumpte delicte d’estafa en rebre al seu compte corrent una transferència pel valor de 3.000 euros des del compte bancari d’una de les víctimes.

Dos dels detinguts van passar a disposició judicial el 8 de maig davant el jutjat de guàrdia de l’Hospitalet de Llobregat mentre que l’altre arrestat ho va fer al jutjat de guàrdia de Cornellà de Llobregat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram