Una de les protestes per reclamar l’empadronament. Foto: Twitter (@HTancada)

Estafar als més febles. Això és al que es dedica una empresa que cobra als ciutadans per fer tràmits del padró. El cas l’ha denunciat l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Hospitalet, que des de principis de mes ha rebut diversos avisos i denúncies sobre la situació.

L’OMIC explica que l’empresa en qüestió enganya o confon a les víctimes per cobrar-los per fer tràmits al padró. La gravetat de la situació s’agreuja si es té en compte que l’Ajuntament no cobra per fer aquests procediments administratius. A més, l’empresa tampoc acaba realitzant cap tràmit.

El consistori, que ha anunciat que obrirà un expedient de consum per investigar el cas i que l’elevarà a l’Agència Catalana de Consum, vol recordar que les gestions relacionades amb l’empadronament “no tenen cap cost”. També asseguren que tots els tràmits es poden “realitzar fàcilment”.

Tot i que els procediments per empadronar-se a l’Hospitalet poden ser fàcils, l’informe d’activitats que la Síndica de Greuges de la ciutat, Merche García, va publicar a finals d’estiu remarcava els problemes que tenien moltes persones per poder fer els tràmits. Segons García, la institució ha rebut un 13% de reclamacions per les dificultats que troben molts ciutadans per empadronar-se.