Visita d’autoritats a l’escola Joaquim Ruyra el setembre. Foto: Àlex Recolons / ACN

La Fapac adverteix que la proposta d’avaluació virtual del tercer trimestre que el Departament d’Educació ha posat sobre la taula per poder acabar el curs escolar si no es pot tornar a les aules pot augmentar encara més les desigualtats que pateixen actualment els alumnes més desfavorits del sistema educatiu. Una situació que en els centres d’alta complexitat, com els que hi ha als barris de Les Planes i La Florida, encara es pot veure més agreujada, ja que els infants més afectats seran els de les famílies més vulnerables.

Belén Tascón, presidenta de la Fapac, explica que, encara que Educació faciliti la connexió a internet o els doni ordinadors a aquests infants per tal de reduir la bretxa digital i permetre que tots ells es puguin connectar per seguir les classes, això no soluciona les desigualtats que pateixen.

En aquest sentit, Tascón adverteix que, en molts casos, aquests infants no tenen un espai d’estudi a casa seva, ja que molts d’ells viuen en pisos molt petits i, fins i tot, compartint-los amb altres famílies senceres.

A més, avisa que moltes d’aquestes famílies no els poden dedicar l’atenció necessària per seguir el curs i afegeix que si els infants tenen un dubte o un problema amb la connexió, molts pares no el sabran resoldre.

De fet, Tascón assevera que “si el primer cop que t’enfrontes a aquesta tecnologia és en una avaluació, això no garanteix la igualtat d’oportunitats”, un dels pilars de l’escola pública.

Per això, des de la Fapac demanen que s’aparqui l’avaluació i que l’escola sigui un espai de trobada útil per a les famílies.