El sector comercial preveu un augment de la contractació d’entre el 2 i el 3%. Foto: Arxiu

Ja està tot a punt. Els torrons i els caganers ja han envaït els carrers de tot el país i els comerciants es preparen per intentar millorar les seves vendes i maquillar els resultats dels últims mesos. I és que durant el Nadal, el balanç de vendes dels botiguers millora considerablement.

Des de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) s’espera que durant aquesta campanya de Nadal “s’incrementin les vendes un 4% respecte a l’any passat”, especialment en els sectors de l’alimentació, de l’electrònica i de la moda, entre altres.

Miquel Àngel Fraile, secretari general de CCC, assegura a aquesta publicació que “la situació de l’economia de les famílies ha millorat”, i assenyala que “l’atur s’ha reduït una mica, aspecte que provoca que enguany hi hagi més consumidors potencials”. A més, des de la CCC preveuen que l’ocupació en el sector augmenti entre un 2 i un 3%, el que podria significar la creació de prop de 6.000 llocs de treball.

Aquestes esperances se sumen a la lleugera millora dels resultats de venda durant l’últim semestre d’enguany, malgrat les temperatures anormals i lleugerament càlides de l’últim mes de novembre, un fenomen que ha perjudicat el sector de la moda, que no ha pogut vendre gaire roba de cara a aquesta temporada d’hivern.

IMPORTANT TRADICIONS
Durant el darrer cap de setmana de novembre el sector es va sumar a la campanya del Black Friday o Divendres Negre, una tradició anglosaxona importada durant la qual el petit i gran comerç ofereix descomptes d’entre el 20 i el 50%. “Estem en un món globalitzat, i tot i que hem de reforçar les nostres tradicions, si amb aquesta moda ajudem al fet que es mogui el consum, benvinguda sigui”, afegeix Fraile.

El comerç català frisa per trencar la dinàmica de pèrdues dels últims anys. “Veiem la llum al final del túnel, però encara no estem bé del tot”, conclou Fraile.

Opinions contraposades entre els botiguers de la ciutat

L’opinió més generalitzada entre els comerciants riberencs és que recuperar els alts resultats de vendes d’altres anys durant Nadal serà més aviat complicat.

Mireia López, presidenta de Santa Eulàlia Comerç, creu que durant aquestes dates “es vendrà una mica més”, tot i que creu que “serà una compra per necessitat, per seguir amb la tradició”, i reconeix que “igualar les vendes de les campanyes nadalenques de fa uns cinc anys serà molt difícil encara”.

Similar és la visió de Juan Carlos Pérez, president de l’Associació de comerciants i petits empresaris de Bellvitge, que sosté que “les vendes no augmentaran, es mantindran”.

Més optimista es mostra Vicenç Ibáñez, president de la Unió de Botiguers, que afirma que “el pitjor de la crisi sembla que ja ha passat” i augura que “tindrem la millor campanya de Nadal dels últims cinc anys”. Ibáñez també afirma que l’Hospitalet és una ciutat que, comercialment, està molt preparada”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram