Jordi Guillén

Barcelona ha viscut, en els darrers anys, un pas decidit cap a la inclusió, entenent que aquesta comença des de la infància. Barcelona en Comú sempre hem defensat una ciutat per a tothom, on cap infant quedi enrere. Això també implica garantir el dret universal al joc, un dret reconegut per la Declaració dels Drets de l’Infant de l’ONU a la Convenció dels Drets de l’Infant de l’UNICEF, amb espais que siguin accessibles, segurs i estimulants per a tots els infants, independentment de les seves capacitats.

Durant el mandat d’Ada Colau com a alcaldessa, Barcelona va avançar amb pas ferm en aquesta direcció. Colau va liderar un model de ciutat inclusiva i empàtica, posant al centre les persones i el seu benestar, promovent polítiques valentes per garantir que ningú quedés exclòs de la vida comunitària. El desplegament de projectes urbanístics amb mirada social, com la creació d’espais de joc inclusius, n’és un bon exemple.

Per això des de Barcelona en Comú hem portat al Plenari del Districte de les Corts d’aquest mes de maig una proposta per assegurar que totes les àrees infantils accessibles comptin, com a mínim, amb un element de joc inclusiu. La proposta ha estat aprovada per unanimitat amb el suport de tots els grups municipals, demostrant que quan es posa la ciutadania al centre és possible arribar a acords, fins i tot en temps de polarització política. Aquest consens és motiu d’orgull col·lectiu i un senyal d’esperança.

L’accessibilitat universal no només és una obligació legal recollida a la normativa municipal, autonòmica i europea, sinó que també hauria de ser un compromís ètic amb una societat més justa. El disseny dels espais públics ha de garantir-ne l’ús per part de tothom, incloent-hi els infants amb diversitat funcional. Quan compartim espais des de petits, aprenem valors essencials com l’empatia, la solidaritat i el respecte.

Des de Barcelona en Comú les Corts continuarem treballant per fer realitat aquest model de ciutat inclusiva per a tothom també als nostres barris. La inclusió no ha de ser una excepció, sinó la norma. Volem que tots els parcs i àrees infantils de les Corts siguin accessibles i inclusives. Doncs una ciutat que juga junta, construeix futur i creix millor.

Jordi Guillén, conseller portaveu de Barcelona en Comú al districte de les Corts

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram