Imatge virtual d’un dels carrers de la superilla un cop reformat. Foto: Ajuntament

La polèmica amb la superilla del Poblenou va fer saltar fa més d’un any i mig a la primera línia mediàtica el debat sobre aquest model de mobilitat. En altres punts de la ciutat, però, l’aposta ha anat avançant sense soroll. Aquest és el cas de la Maternitat i Sant Ramon, on el desplegament de la superilla ha entrat des de principis d’any en el seu tram final. El projecte es va posat en marxa el mandat anterior i ara es consolidarà.

Fa pocs dies han començat les obres que permetran culminar aquesta nova superilla delimitada per la travessera de les Corts, la Riera Blanca, l’avinguda de Madrid i la Gran Via Carles III. Concretament, les obres que han començat aquest gener són als carrers Conxita Supervia, Benavent i Regent Mendieta. L’objectiu, tal com diuen des de l’Ajuntament, és que “els vianants guanyin espai i restar-lo al vehicle privat”.

Pel que fa a Conxita Supervia, aquest carrer es pacificarà. És a dir, serà exclusivament per als vianants i només hi podran circular vehicles de serveis i dels veïns. Les obres acabaran a l’estiu. En segon lloc, al carrer Benavent, entre el tram que va de Felipe de Paz i l’avinguda de Madrid, es mantindrà un carril de circulació per a vehicles i una fila d’aparcament al costat Llobregat. En canvi, la vorera del costat Besòs serà més ampla per als vianants i s’hi farà una zona enjardinada a tot el tram. En aquest cas, les obres acabaran al maig. A Regent Mendieta, entre riera Blanca i Comte Güell, s’acabarà de fer la transformació a plataforma única (vores i calçada queden al mateix nivell) que va començar el mandat anterior. Per últim, després de l’estiu començarà la transformació dels carrers Pintor Pahissa i Comte Güell.

Tot plegat, segons va explicar la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, amb l’objectiu de “donar qualitat als barris i fer-los més humans”.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram