panarres les corts

La colla dels Panarres Les Corts en una de les actuacions a la festa major de Les Corts d’anys enrere. Foto cedida

Si parlem de colles castelleres, de seguida pensem en una entitat que s’organitza per assajar, que té el seu local i les seves rutines, com tota entitat esportiva. A les Corts fa gairebé deu anys van néixer els Panarres Les Corts, una colla castellera ben diferent.

El tret característic d’aquesta colla és que està formada per un grup de veïns i veïnes del barri que des del 2015 es reuneixen per fer castells només durant la Festa Major. És per això que no es defineixen com una “colla castellera oficial”, sinó com una iniciativa que, a través de la cultura popular, busca promoure la convivència, reforçar la xarxa veïnal i fomentar la col·laboració entre les diferents entitats del barri. De fet, no formen part de la Coordinadora de Castells.

A més, una de les curiositats dels Panarres és que el seu projecte està inspirat en una iniciativa similar de Llorenç del Penedès, un municipi del Baix Penedès que tenia una colla que funcionava d’aquesta manera amb l’objectiu fomentar el sentiment de comunitat i potenciar una activitat col·lectiva.

“Som una excusa per provar els castells”

En Joan Agustí és un dels fundadors de l’entitat i explica que els Panarres van néixer amb l’objectiu de portar els castells de la manera més popular possible a la Festa Major de les Corts, motiu pel qual només fan una actuació a l’any. En aquest sentit, Agustí apel·la a la simbologia castellera de fer pinya. “Assagem les setmanes abans d’actuar i sempre ve gent del barri que li agraden els castells i es poden ajuntar aquí un cop l’any”, diu.

I és que el perfil de gent que forma part dels Panarres és molt variat, tal com comenta en Joan. “Venen nens i nenes que ho han sentit a l’escola i volen provar, gent de les Corts que forma part d’una altra colla castellera com els Borinots de Sants, però que per la nostra actuació venen a formar part de la colla, i gent que, senzillament, ve a donar suport”, explica. És per això que l’entitat insisteix en el seu vincle amb el barri i la Festa Major. “L’entitat és un element vertebrador del barri per fer comunitat, no busquem fer castells grans, sinó que som una excusa per provar si t’agrada”, sentencia.

Una última curiositat és que els Panarres desapareixen la major part de l’any, però al juny ja es comencen a reunir per organitzar la jornada castellera de l’octubre. Això sí, Agustí afirma que de cara al 2025, moment en què celebraran els 10 anys, voldran organitzar alguns actes més per a celebrar-ho.

Així doncs, els Panarres de les Corts actuaran demà 12 d’octubre, dins la programació de la Festa Major de les Corts.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram