A principis del passat mes de setembre es va resoldre una de les demandes històriques pel que fa a la mobilitat a la ciutat: l’arribada del metro al barri santsenc de la Marina (amb dues estacions, Foc i Foneria, de l’L10 Sud). Ara bé, les entitats veïnals no ho consideren suficient i continuen reclamant millores per a l’actual xarxa d’aquest transport públic.

En aquest sentit, el passat dimarts 2 d’octubre, la FAVB va publicar un comunicat en el qual exigia, un cop més, “el desbloqueig de la xarxa”, és a dir, una sèrie de reivindicacions que la federació considera que són urgents i necessàries. La FAVB ja les havia traslladat als representants de l’Àrea de Mobilitat del Departament de Territori de la Generalitat en una de les darreres trobades que van mantenir amb l’executiu, que segons expliquen va ser a finals del mes de juliol. En aquesta reunió, els representants veïnals van “reiterar la indignació, el cansament i la necessitat de resoldre aquests temes pendents”.

En concret, les demandes que van traslladar als responsables de Territori van ser la necessitat de completar el projecte de la línia L9 (unint els ramals Nord i Sud i permetent totes les connexions previstes amb la resta de línies), la connexió de les línies L1 i L9 amb l’L4, entre les estacions de La Pau (Sant Martí) i La Sagrera (Sant Andreu) i, per últim, la connexió de les línies L5 i L1 entre Trinitat Vella (Sant Andreu) i Trinitat Nova (Nou Barris).

La FAVB apunta que en els tres casos bona part de l’obra (túnels i estacions) ja està feta, de manera que cal accelerar la recta final i la seva finalització, perquè suposaran una millora substancial per al transport públic de la ciutat.

Tot i això, malgrat assegurar que bona part de les infraestructures estan molt avançades, consideren que el projecte està “aturat” i reiteren que acabar l’L9 i millorar la xarxa actual de metro és “una necessitat social i ambiental fonamental” i que ha estat “bloquejada massa temps”. El comunicat s’acaba celebrant que el metro hagi arribat per fi a la Zona Franca, però que això ha de tenir continuïtat amb l’execució de la resta de les millores. Per últim, des de la FAVB fan una nova crida als responsables de la Generalitat i a la resta de polítics que treballin de veritat per desencallar el tema.

RESPOSTA DEL GOVERN
En aquest sentit, la Generalitat assegura que la culminació de l’L9 depèn d’un crèdit del Banc Europeu d’Inversions (BEI) de 740 milions d’euros, i que aquesta serà la inversió prioritària. D’aquesta manera, el Govern assegura que els altres dos projectes es posaran en marxa quan aquesta ja sigui una sola línia.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram