L’editor del grup, David Centol, en el moment de recollir el premi. Eduardo Benito

La 30a edició dels Premis de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona ha guardonat el Grup Comunicació21 amb el Tasis-Torrent a la millor iniciativa en l’àmbit de la premsa local i comarcal per la seva xarxa de periòdics gratuïts de proximitat, entre els que es troba el periòdic mensual Línia Les Corts i les altres nou capçaleres distribuïdes pels districtes de la ciutat de Barcelona. Es tracta d’un projecte singular atès que és la primera vegada que s’aconsegueix dotar de premsa de proximitat tots els barris de la capital. A més, el grup també edita les capçaleres Línia Vallès, Línia Badalona i Línia Maresme.

La cerimònia dels Premis de Comunicació Local va reunir més de 300 persones al Parc Audiovisual de Terrassa. El guardó va ser recollit per l’editor del grup, David Centol, qui va agrair als membres del jurat la seva decisió i va considerar que “és un premi a la constància, a la creativitat i a l’esforç”. El president de la Diputació de Barcelona, Antoni Fogué, va destacar la importància de la indústria de la comunicació local i va augurar que aquesta serà capaç de sortir “enfortida” de l’actual conjuntura econòmica “perquè la informació de proximitat és un valor en alça”.

Grup Comunicació21 ja disposa de la major xarxa de periòdics de proximitat de Catalunya, amb més de 400.000 exemplars acumulats mensualment, auditats per OJD-PGD. Totes les capçaleres tenen una versió digital i estan connectades en xarxa per incentivar la interrelació dels lectors. El grup també disposa d’una divisió de publicacions temàtiques sectorials i culturals on destaquen els portals Comunicació21.cat i Cultura21.cat, així com la revista cultural Benzina.

14.000 LECTORS

L’audiència del periòdic Línia Les Corts ha aconseguit arribar als 14.000 lectors. Segons certifica l’última onada presentada pel Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, Línia Les Corts apareix per primera vegada en aquesta valoració, amb una xifra destacada de 14.000 lectors mensuals.

No és l’única capçalera del Grup Comunicació 21 a la ciutat de Barcelona que ha aconseguit uns bons resultats d’audiència. El més destacat és el quinzenal Línia Sants que, segons certifica el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, ja ha assolit els 21.000 lectors quinzenals. Es tracta d’un increment respecte l’anterior onada, en la qual se li atorgaven 16.000 lectors per cada edició. Línia Sants es converteix d’aquesta manera en la publicació de proximitat líder a la ciutat de Barcelona al superar els 15.000 lectors de l’històric Independent de Gràcia.

També s’han de tenir en compte les audiències aconseguides per dues capçaleres més del grup a la ciutat. Així doncs, Línia Nou Barris certifica 18.000 lectors mensuals, i Línia Sant Andreu, 12.000 lectors.