Guanyar el referèndum. Aquest és el gran objectiu que s’ha marcat l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) d’ara fins a la consulta d’autodeterminació que el president Puigdemont preveu convocar, com a tard, el setembre d’enguany. El compte enrere ja ha començat i per això l’entitat independentista ha posat tota la carn a la graella des del 15 de gener per “sumar més voluntats” a les tesis independentistes. És el dia que va començar la campanya Fem futur, que pretén impulsar una “pluja permanent de raons” a favor d’un estat propi, “anant més enllà dels sentiments i apel·lant al pensament racional”.

Amb aquestes paraules ho explica el president de l’ANC, Jordi Sánchez, que dóna per garantit que el referèndum es farà i per això creu que ara cal assegurar la victòria del Sí. L’objectiu, diu, és tenir un “país informat” per combatre la “campanya de la por de l’Estat espanyol”. És per això que el pilar de la nova campanya es basa en donar “tranquil·litat i més arguments” a totes les persones que poden ser votants potencials a favor de l’autodeterminació, bàsicament els ‘comuns’ i part dels simpatitzants del PSC.

En aquest sentit, l’entitat ha confeccionat una campanya molt específica en la qual totes les assemblees territorials es mobilitzaran de dues maneres: amb accions al carrer i fent arribar el missatge mitjançant articles a tants diaris locals com sigui possible, sense obviar el suport publicitari. La temàtica dels articles serà mensual i s’estructurarà en sis grans àrees [veure infografia] que l’ANC entén que són les que preocupen més a la gent.

Fem futur compta amb 5.000 voluntaris disposats a organitzar actes més enllà del seu municipi, per centrar-se en aquelles localitats on hi ha més indecisos. “És una campanya des de la base i per a la base”, diuen des de l’ANC. Tot plegat per aconseguir la desitjada majoria social que faci possible que el Sí s’imposi en l’eventual referèndum del setembre.

L’ÀREA METROPOLITANA, CLAU
Per garantir l’èxit de la campanya i ser més eficient, l’ANC ha establert unes zones prioritàries d’actuació, la majoria de les quals a l’àrea metropolitana de Barcelona. Són comarques, ciutats i barris on creu que hi ha més marge per fer créixer la base independentista.

Resumint, des d’un punt de vista comarcal l’ANC centrarà la seva campanya en el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Maresme, el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i el Tarragonès. Més concretament, a nivell municipal l’entitat posarà el focus en Badalona, Barberà, Castelldefels, Cerdanyola, Cornellà, Esparreguera, Esplugues, Gavà, Granollers, l’Hospitalet, la Llagosta, Martorell, Mollet, Olesa de Montserrat, Parets, el Prat de Llobregat, Ripollet, Sabadell, Sant Adrià de Besòs, Sant Andreu de la Barca, Sant Joan Despí, Santa Coloma de Gramenet, Santa Perpètua, Viladecans i Premià de Mar, entre altres. Una llarga llista de ciutats que majoritàriament es concentren a l’àrea metropolitana de Barcelona. Precisament a la capital catalana, l’ANC prioritzarà la seva actuació en cinc districtes en concret: Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i Sants-Montjuïc.

És per tot plegat que l’entitat mobilitzarà voluntaris d’arreu del país per garantir que les accions de la campanya es puguin dur a terme en aquestes zones on no gaudeix de tant arrelament. 

 

Infografia: Oscar Murillo / Línia

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram