obres L9

La confluència de les avingudes de Xile i de Gregorio Marañón. Foto: Arxiu

La sala de plens del Districte va acollir el passat 30 de maig una sessió oberta amb el veïnat per parlar sobre l’inici de les obres de la línia 9 de metro i de l’Espai Barça. Pel que fa al metro la sessió va començar amb la intervenció de Pedro Malavia, subdirector general de projectes i obres de la Generalitat de Catalunya, que va explicar l’estat i el procés de les obres.

En el cas de les Corts, les futures parades de l’L9 són les del Camp Nou, Campus Nord, Zona Universitària i Manuel Girona, i la previsió de la Generalitat és que es puguin posar en servei a partir del 2027. Des de la Coordinadora d’Associacions i Entitats de les Corts, Adela Agelet reclama que s’accelerin unes obres que considera que porten un retard històric. “Que s’afanyin més”, afirma Agelet.

Sobre aquestes obres, Agelet fa referència a la zona del gran pou que hi ha a la confluència de les avingudes de Xile i de Gregorio Marañón, un punt d’entrada per a la tuneladora. “Demanem que es rehabiliti una mica tota aquesta zona, perquè està molt deixada. Creiem que es podria fer una mica més compatible amb tot el seu entorn”, afirma Agelet.

I és que si alguna cosa testimonia el llarg i lent procés de la construcció d’aquesta línia de metro són les cicatrius urbanes que fa anys que veïns de diferents punts de la ciutat pateixen.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram