
Dues de les encausades amb el seu advocat, a la concentració a la Ciutat de la Justícia. Foto: Pol Solà/ACN
Deu membres de l’esquerra independentista han acudit aquest dilluns a la Ciutat de la Justícia després de ser citats a declarar en el marc de la investigació per, presumptament, haver destrossat una carpa d’Aliança Catalana ubicada a la plaça Comas i haver causat lesions a un militant de la formació d’extrema dreta. L’incident es va produir el passat mes de gener. Temps després, al març, van ser detinguts tres investigats, i els altres deu han estat citats ara per delictes de lesions i danys. Tanmateix, tots ells s’han negat a declarar.
Abans d’entrar, i acompanyats d’una vintena de simpatitzants, la Laura i la Berta, dues de les encausades, han emmarcat els fets en la lluita contra “el feixisme i el totalitarisme”, i han demanat als presents “unitat” per fer-hi front. Segons elles, l’extrema dreta treballa “al servei del poder”, a qui ha acusat d’exercir la “veritable violència”. Per això, en la violència contra els drets “no hi ha grisos”, no s’hi val “la indiferència”, han dit. També han assegurat que el partit d’ultradreta no és ni feminista ni independentista, sinó que vol desviar l’atenció cap a la culpabilització dels migrants de diversos problemes socials.
Per la seva banda, un dels seus advocats, Eduardo Cáliz, ha explicat que els fets atribuïts als investigats són “homogenis per a tots, sense cap diferenciació a priori”. També ha criticat la “despesa ingent” dels Mossos d’Esquadra per identificar els participants en l’atac a la carpa, i veu “sorprenent” que la Conselleria d’Interior no inverteixi aquests recursos a lluitar contra els que promouen “l’odi”.
El partit denuncia diversos atacs
Els fets van tenir lloc el passat 25 de gener, quan un grup de persones es va desplaçar a la plaça Comas i va intentar desmuntar per la força la paradeta informativa d’Aliança Catalana. Durant el forcejament, un militant de la formació d’extrema dreta va ser agredit, va caure a terra i va ser evacuat a l’Hospital Sagrat Cor després de fer-se un fort cop al cap. El partit d’ultradreta va denunciar l’incident als Mossos d’Esquadra per danys a la carpa. Dos dies més tard, el dilluns 27 de gener, la polèmica continuava després que el partit denunciés diversos atacs produïts en altres municipis catalans.
Paral·lelament, els militants independentistes celebraven l’actuació del teixit popular del barri. “Avui Aliança Catalana ha vingut al barri de les Corts a escampar les seves posicions racistes, xenòfobes i classistes, però l’organització popular del barri ha estat allà per plantar cara, per no deixar ni un pam dels nostres carrers al feixisme”, deien des d’Arran Les Corts en un missatge a X. Davant d’aquestes declaracions, la presidenta d’Aliança Catalana, Sílvia Orriols, va respondre. “Heu estat a punt de matar un home pel simple fet de pensar diferent. I goseu dir ‘feixista’ a la víctima? Ja no enganyeu ningú”, va recalcar Orriols.
Continua la polèmica per l’atac d’Arran Les Corts a una carpa d’Aliança Catalana