Quan arriba la tardor a vegades tornen l’insomni i el malestar a l’hora de dormir que a l’estiu es deixen enrere. Foto: Freepik
És una evidència que durant les vacances d’estiu descansem millor, si la calor ens ho permet, és clar. En canvi, quan arriba la tardor tornen l’insomni i el malestar a l’hora de dormir. És una conseqüència del canvi d’estació, però, en particular, és un efecte de la tornada a una rutina que ens resulta estressant. La rutina en si mateixa no és pas negativa, però si l’escola, l’institut o la feina ens estressen, llavors sí que ens afecta.
Segons la Societat Espanyola de Neurologia, més de quatre milions de persones pateixen insomni crònic i un de cada quatre de caràcter transitori. Doncs bé, bona part dels afectats contesten, en diverses enquestes, que l’estrès laboral és la causa principal dels seus problemes. Concretament, aspectes com la càrrega excessiva de treball, la manca de motivació, l’ambient tòxic o la falta de conciliació, segons una de les últimes publicades, elaborada per Cobee.
Quant a les solucions, la millor seria posar-se en mans d’especialistes en el son o en salut mental. L’alternativa és trobar un encaix entre feina, família i lleure que ens permeti una millor qualitat de vida i, sobretot, que ens deixi dormir de gust.