La formació és clau per al comerç local. Foto: Ajuntament

El número de comerços del conjunt de la ciutat que van rebre assessorament empresarial va créixer un 35% durant l’any passat. Concretament, un total de 1.621 establiments, tal com ha explicat l’Ajuntament, van ser assessorats durant el 2018 per professionalitzar i enfortir el seu negoci des de l’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa.

L’assessorament que han rebut aquests comerços s’ha fet en diferents àmbits. Alguns d’ells tenen a veure amb la millora de la formació dels treballadors, la selecció de recursos humans, la millora de la gestió del negoci o, especialment, tot allò que té a veure amb la digitalització del comerç.

DIGITALITZACIÓ
Sobre la digitalització, els comerços han rebut assessorament sobre com tenir una presència bàsica a internet, la contractació de serveis de comunicació digital o la participació en plataformes de venda en línia. El regidor de Comerç, Agustí Colom, ha afirmat que les polítiques per enfortir el comerç de proximitat han de passar per “encarar el repte de la digitalització sense perdre alllò que el fa fort: la qualitat, l’especialització, la prescripció i la construcció de veïnatge”.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram