El dia 1 de desembre es va fer l’entrega dels Premis de la Fundació Barcelona Comerç en un acte on hi va assistir l’alcaldessa Ada Colau –que va atorgar el premi principal– així com altres personalitats del comerç, la cultura i la política.

Enguany les característiques d’aquesta entrega de premis canviaven una mica respecte a edicions anteriors: no es donava només un premi, sinó que se’n donaven tres: al Talent Jove, que reconeixia iniciatives de joves emprenedors que havien decidit apostar pel comerç de proximitat i que són font d’inspiració per altres joves; al comerç més Innovador, que premiava aquelles iniciatives que d’alguna manera havien aconseguit reconvertir-se i adaptar noves tecnologies conservant alhora l’essència del comerç de proximitat; i per últim, al Compromís amb el Comerç atorgat no necessàriament a un comerç sinó a alguna persona o entitat que hagués donat suport al comerç de proximitat.

Els guanyadors al Premi al Talent Jove han estat els joves managers de Cocktail Shop (http://cocktailshop.es/es/) de l’Eix Coreixample, un local capaç d’adaptar-se als nous temps que destaca per la bona gestió d’un negoci orientat tant a clients com a professionals del sector i per la passió i dedicació demostrades en la gestió de la seva activitat que ha dut a Cocktail Shop a ser reconegut internacionalment.

El Premi al Comerç Innovador es va atorgar a L’Avellanera (, de l’Associació de Comerciants Creu Coberta, per la seva lluita per la recuperació d’un tipus d’establiment que defensa i ven productes de la terra, sigui a granel o empaquetats, de denominació d’origen, i amb un sistema productiu equitatiu, responsable amb el medi ambient, sostenible, ecològic i que, com a cooperativa, reparteix equitativament els beneficis de la comercialització.

I, finalment, el Premi al Compromís amb el Comerç entregat per l’alcaldessa Colau es va atorgar al cos dels Mossos d’Esquadra, ja que aquesta institució ha establert vincles amb el comerç que van més enllà del compromís oficial; per estar sensibilitzats amb la realitat comercial de la ciutat, per l’adaptació contínua per què cap sector comercial de proximitat quedi desprotegit i per la inclusió del teixit comercial en la planificació i execució dels diferents dispositius de seguretat a l’àmbit metropolità.

L’acte es va celebrar a l’Upper Space, a l’Avda. Marañón, on també es va fer la presentació de la nova marca de la Fundació, així com de la campanya de Nadal d’enguany. Tot plegat en un ambient familiar, festiu i amè.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram