Aquest és l’IcoB del tercer trimestre d’enguany. Foto: Arxiu

Més bones notícies per al comerç de proximitat. L’Indicador Comerç Barcelona (l’IcoB) del tercer trimestre, presentat ahir al matí, indica que les rebaixes d’estiu d’enguany van ser les millors des del 2013, una dinàmica que per al president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, “és una demostració del canvi cap a la tendència positiva”, alhora que “referma el convenciment del món del comerç que s’espera una bona campanya per a aquesta tardor i hivern”.

En dades quantitatives, l’estudi indica que les vendes de les rebaixes d’estiu van créixer un 0,88%, davant dels descensos de l’any passat i l’anterior –en el 2014 la facturació va caure un 1,9%, mentre que en el 2013 la baixada va ser del 4,42%–. D’aquesta manera, a poc a poc es va demostrant que els comerciants perceben que hi ha més afluència de clients a les seves botigues. A més, de l’estudi es desprèn que l’actitud dels compradors ha estat “lleugerament animada” en aquests darrers tres mesos.

En aquest sentit, l’IcoB assenyala que la millor facturació de la setmana se sol fer el divendres a la tarda –amb un coeficient del 3,13 sobre un total de 5–, seguida del dissabte al matí –2,94– i els dijous –2,94–. Per contra, el dia amb menys facturació és, curiosament, divendres al matí.

Per a Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE i director de l’estudi, aquest “lleuger” canvi d’escenari i “l’esforç innovador dels comerciants”, fan que els resultats “es percebin molt millor”.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram