producte ecològic

Els alcaldables aposten pel comerç de proximitat sostenible. Foto: Ajuntament

Amb motiu de les eleccions municipals de diumenge, Barcelona Comerç i tots els seus eixos comercials han presentat la campanya #BarcelonaComerçPREGUNTA, un extracte de converses mantingudes a l’abril a l’Espai Línia amb els candidats a l’alcaldia. Les respostes són “titulars” que busquen donar resposta a les principals inquietuds del comerç de proximitat de la ciutat. En aquest cas, la pregunta era “Com fer un comerç sostenible i rendible alhora?”.

Així doncs, l’alcaldable d’ERC, Ernest Maragall, explica que s’ha de revisar “la distribució de mercaderies per veure com arriben i com surten i la gestió de residus per mantenir neta la ciutat”. Per la seva banda, l’actual alcaldessa i candidata dels Comuns, Ada Colau, aposta per la mobilitat “accelerant la implementació de la darrera milla per fer la mobilitat sostenible i treballar la reducció dels residus”.

El candidat socialista, Jaume Collboni, explica que el model econòmic “ha de tenir tres potes: la competitivitat, sostenibilitat i l’equitat”. Xavier Trias respon que “s’ha de fer campanya perquè la gent compri al comerç de proximitat” i lluitar contra els que “fan que els portin tot a casa”.

La candidata de Ciutadans, Anna Grau, es pregunta què vol dir comerç sostenible: “Que no et donin bosses de plàstic? El comerç no ha de respondre pels reptes ecològics de la ciutat, ho ha de fer l’alcalde”, explica. El candidat del PP, Daniel Sirera, creu que “el comerç de proximitat ja és sostenible” i que qualsevol necessitat del comerç “s’ha de garantir des de l’Ajuntament.

Finalment, la candidata de Valents, Eva Parera, es va limitar a demanar el vot a la seva candidatura perquè “pot millorar el que han tingut fins ara”.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram