N’hi ha prou amb un telèfon mòbil per seguir les rutes del Rambling. Foto: Amics de la Rambla
El 30 de novembre torna el Rambling, el joc interactiu impulsat per Amics de la Rambla amb l’objectiu de donar a conèixer la cultura, el patrimoni i la història del passeig. Enguany s’han programat tres noves rutes gratuïtes: Les façanes de la Rambla, La Rambla de cine i Personatges de la Rambla.
Totes les rutes començaran al Museu de Cera de Barcelona, on els participants hauran de dirigir-se per a poder iniciar el joc. L’horari per a concursar serà de 10 a 13 h i de 16 a 18 h. No hi ha límit de participants, però es necessita inscripció prèvia a la pàgina web d’Amics de la Rambla.
Per participar en les rutes n’hi ha prou de disposar d’un telèfon mòbil per accedir i poder seguir les tres rutes que es proposen. Les primeres cent persones a arribar, tant al matí com a la tarda, rebran una entrada per al Museu de Cera i tothom que acabi participarà en el sorteig de diversos regals vinculats a la Rambla.
Les noves rutes
Les façanes de la Rambla repassa, des de la plaça de Catalunya fins al Port Vell, algunes de les façanes més singulars, per descobrir als visitants descobrir edificis com el de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona o la Casa dels Paraigües.
Quant a La Rambla de cine, es tracta d’un viatge cinematogràfic per descobrir antics cinemes que van ser testimoni de grans estrenes, hotels on es van allotjar actors de Hollywood i localitzacions de pel·lícules rodades al passeig.
Finalment, Personatges de la Rambla és una ruta per conèixer els personatges i artistes més icònics que han passat pel passeig: poetes, músics i actors que han deixat la seva empremta entre places i carrers.
Aquesta és la tercera edició del Rambling, una proposta lúdica, gamificada i interactiva llançada per Amics de la Rambla amb la voluntat que els barcelonins trobin un nou sentit a la història i al valor del passeig. Aquestes activitats neixen de la col·laboració publicoprivada d’Amics de La Rambla, GetYourGuide, el principal portal en línia d’experiències, l’Ajuntament de Barcelona, i amb el suport del soci tecnològic Identify Travel; que han impulsat una sèrie d’activitats per a promoure un canvi de relat a la Rambla.