El Tast a la Rambla ha reunit més de 400.000 persones a la plaça de Catalunya. Foto: Amics de la Rambla
El Tast a La Rambla va tancar l’onzena edició el diumenge amb xifres rècord de participació: més de 400.000 visitants i 152.000 degustacions venudes entre el dijous 8 i el diumenge 11 de maig a la plaça de Catalunya. A banda de reivindicar la gastronomia catalana, l’esdeveniment ha posat en relleu que és un reclam per al públic local, ja que el 42% dels assistents han sigut barcelonins, segons les dades d’Amics de la Rambla.
La Burger Vacanal de Nandu Jubany s’ha coronat de nou com la tapa més venuda de 2025. En segona posició s’ha situat la tapa La Burger que li va donar sentit a tot del restaurant Leña Barcelona, del xef Dani García. I en tercer lloc, la Quesabirria del restaurant La Mafia Mexicana del cuiner Renato Guiomar. Per completar el rànquing de les cinc millors, en quarta posició s’ha col·locat Paccheri, carabassó, parmesà, tòfona del xef Michele Granziera del restaurant Cecconi’s i, en cinquena, L’Arròs de pop i botifarra amb allioli de pebre vermell del restaurant Família Nuri, amb Alex Jiménez als fogons.
A més, el Tast a la Rambla, ha acollit 65 activitats gratuïtes, entre elles degustacions, actuacions musicals i showcookings, que han penjat el cartell d’aforament complet en totes les sessions. Entre les actuacions musicals va destacar especialment l’espectacle de música i ball flamenc ofert pel Tablao Flamenco Cordobés amb motiu del seu 55è aniversari.
Els Amics de la Rambla, organitzadors de l’esdeveniment, han valorat molt positivament l’esdeveniment. Álex Balletbó, el president, ha destacat el clima favorable “que ens ha respectat, afavorint l’afluència de persones que han pogut degustar una proposta gastronòmica amb molt de nivell”. I també l’èxit de les activitats populars: “Els showcookings, concerts i activitats gastrolúdiques han tingut molt bona acceptació”.
Per la seva part, Jordi Parra, director de grup gsr, que s’ha encarregat de la producció i la logística, ha destacat l’esforç de restauradors i patrocinadors “per a acostar la seva millor gastronomia a l’espai públic, per a convertir-lo durant quatre dies en un lloc de trobada i gaudi”.