La Rambla és un dels espais més comentats a les xarxes. Foto: Amics de la Rambla

La Rambla és un dels espais més visitats de la ciutat i, per tant, un dels més comentats a les xarxes. Amb l’objectiu de saber com valoren realment aquest espai els usuaris, l’Observatori Rambla i la companyia Vivential Value han analitzat més dos milions i mig de mencions i més de tres mil recursos del passeig i de la seva zona d’influència. El resultat d’aquest primer estudi de reputació en línia sobre la Rambla és un notable alt, un 8,6 sobre 10.

El que més valoren els usuaris són les activitats turístiques (8,8) seguides de l’allotjament (8,21) i la restauració (7,95). Els allotjaments certificats amb el segell de sostenibilitat Biosphere destaquen per puntuacions superiors en totes les dimensions analitzades: ubicació, serveis i preu.

La metodologia ha permès identificar i estructurar aspectes concrets, com l’impacte de les obres, els aspectes més valorats, l’ambient, la ubicació estratègica, la vida al carrer o la variada oferta d’activitats i, també, els menys valorats, com la inseguretat o la massificació.

La realitat del passeig

Ángel Díaz, vicepresident d’Amics de la Rambla i responsable de l’Observatori Rambla, ha valorat molt positivament aquests resultats: “A través de l’avaluació de la situació, la conscienciació i el treball conjunt, aquesta informació ens ha de servir per conèixer la realitat del passeig”. I ha recordat que l’objectiu d’aqust informe i dels que vindran és “aconseguir, entre tots, una millora progressiva de la reputació dels establiments de la Rambla i de l’experiència del visitant”.

Per obtenir les dades s’ha fet servir l’eina iRon (Índex de Reputació Online) desenvolupada per Vivential Value, que permet fer una valoració objectiva i ponderada de les opinions en línia de visitants i usuaris sobre la seva experiència en un determinat territori.

L’informe també incorpora, per primera vegada, una anàlisi qualitativa massiva de les opinions dels visitants utilitzant la intel·ligència artificial generativa. Així s’han interpretat desenes de milers d’opinions en línia publicades sobre la Rambla, que proporcionaven informació clau sobre l ‘experiència de visita del passeig.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram