Una imatge de la producció El monstre al laberint. Foto: A. Bofill / Liceu

Els dies 26 i 27 de maig el Liceu torna a programar El monstre al laberint una òpera participativa del compositor britànic Jonathan Dove, dirigida escènicament per Paco Azorín i musicalment per Manel Valdivieso, i que compta amb la participació d’estudiants de 25 centres educatius de Catalunya i l’Orquestra del Conservatori del Liceu. En total, més de mil alumnes de 25 d’arreu de Catalunya han participat en aquest projecte impulsat pel Gran Teatre del Liceu a través del seu programa educatiu LiceuAprèn.

Creada des del seu origen com una experiència artística col·lectiva i participativa, el projecte uneix damunt de l’escenari adolescents i professionals del món de l’òpera en una proposta que transforma l’experiència artística en un procés educatiu compartit i profundament significatiu.

L’edició d’enguany compta amb la participació de 1.026 alumnes de 25 centres educatius d’arreu del territori. Durant mesos, els estudiants han treballat la música, el moviment escènic i el sentit simbòlic de l’obra acompanyats pels seus equips docents i amb el suport de l’equip artístic i del Liceu. El projecte ofereix formació, recursos i assessorament continuat al professorat, i permet desplegar un treball transversal dins l’aula, connectat amb l’educació artística, social i emocional.

Cada centre adapta la proposta al seu context, sempre mantenint uns compromisos comuns: preparar les parts musicals, assistir als assajos i construir un projecte propi, enriquit pels materials i l’acompanyament del programa LiceuAprèn. Aquest enfocament fomenta la responsabilitat col·lectiva, el treball en equip i el compromís, i situa els joves com a protagonistes d’una vivència artística única.

La història de superació i supervivència que narra el mite de Teseu i el Minotaure ha portat Paco Azorín a situar l’acció en l’actualitat creant un paral·lelisme amb les problemàtiques migratòries i persones refugiades que tant estan afectant la nostra societat. Una connexió amb la realitat que ha permès al servei educatiu del Liceu reforçar els objectius de coneixement i de consciència social i ciutadana, i que també ha col·laborat a desenvolupar un projecte de formació integral que implica diversos àmbits de coneixement, més enllà de l’artístic i el musical.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram