
La Rambla, en plena remodelació. Foto: Joanna Chichelnitzky
Des d’avui dilluns s’ha restaurat la circulació del sentit ascendent pel costat Gòtic del passeig, és a dir, per la seva ubicació definitiva. Aquesta mesura inaugura la segona fase de la remodelació de la Rambla, que s’estendrà durant els pròxims deu mesos.
Des de l’inici de la primera fase, el juny de 2024, no es pot circular per la Rambla en sentit descendent i tota la circulació ha discorregut pel costat Raval del passeig mentre les obres se centraven al costat Gòtic. La majoria dels passos transversals habilitats per sobre del passeig a la primera fase per poder creuar a banda i banda, s’adaptaran ara a la nova circulació pel costat Gòtic, a la vegada que s’eliminaran els innecessaris.
La circulació de pujada per la Rambla estarà restringida a veïns, busos, taxis, accés a hotels, pàrquings i distribució urbana de mercaderies en l’horari corresponent. També es mantindrà la mateixa configuració pel que fa als autobusos. La línia 59 de TMB mantindrà el sentit de pujada per la Rambla, però de baixada seguirà per la Via Laietana. Pel que fa a la V13 i l’N9, mantindran el seu origen i final a la plaça de Catalunya.
Durant les obres, la ciutadania té a la seva disposició un punt d’informació permanent sobre la nova Rambla situat al Palau de la Virreina. Es tracta de l’Espai Rambla, on se centralitza la informació i comunicació a la ciutadania, agents socials, econòmics, culturals, entitats, associacions de l’entorn i en general a tothom que vulgui tenir detall o resposta sobre qüestions de com avancen les obres.