Galeries Maldà

Les Galeries Maldà es recuperen després d’un sotrac. Foto: Línia La Rambla

Les botigues de cultura japonesa, jocs de taula i fantasia van aconseguir portar les Galeries Maldà a una nova època daurada que va durar anys. La febre per la cultura “friki” ha anat a la baixa i en els darrers mesos gairebé una desena de locals han hagut de tancar en aquest espai.

Després d’un període d’aparent crisi, l’activitat torna a les botigues. Els cartells anuncien noves botigues i treballadors fan neteja per posar a punt els locals buits. “Encara ens queda molt per endavant”, explica el portaveu dels comerciants, Ismael Álvarez. Tant és així que tots els espais que havien quedat abandonats ja s’han pogut llogar a nous negocis, segons Álvarez.

Entre les propostes comercials que arriben a les històriques galeries hi ha perfumeries, tallers d’artesania i espais d’art, entre d’altres. Totes elles conviuran amb les botigues de la cultura ‘friki’ que perduren, com la de Harry Potter, o les de venda de records per als turistes.

Galeries Maldà

Un dels locals en procés de reobertura. Foto: Línia La Rambla

Petits entre gegants

En un barri cada vegada més dominat per les botigues de grans marques i els negocis enfocats als turistes, les Galeries Maldà lluiten per compaginar el comerç de proximitat amb les exigències econòmiques de la zona. “El suport de la gent és fonamental en aquests moments. El petit comerç s’enfronta contra els grans i se’n diferencia gràcies a la proximitat al client i la qualitat del servei”, assegura Álvarez.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram