La presentació del desplegament final de la nova xarxa de bus. Foto: TMB

La línia 24 d’autobús, que actualment comunica el Carmel i Can Baró amb el barri de Sant Antoni (l’Eixample), patirà aviat una retallada en el seu recorregut. A partir d’ara acabarà a la plaça Catalunya. Això ha provocat malestar entre els veïns de Can Baró, que preparen mobilitzacions contra aquesta decisió.

Des de la Plataforma Can Baró denuncien que el barri “no para de perdre mobilitat”. “És inacceptable retallar el 24, treure el 55 a la tardor i escurçar el 39”, afegeixen. I és que les línies 55 i 39 també estan afectades per l’entrada en funcionament de les línies noves D50, v9 i V33 el pròxim 25 de juny. A banda, des de la mateixa entitat recorden que en els darrers anys “s’ha perdut la línia 31 i la línia 74, l’actual H6”.

REUNIÓ AMB TMB
La decisió de convocar protestes veïnals, que es faran a la zona de la plaça Sanllehy, arriba després d’una reunió dels veïns amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) celebrada a finals de maig. Des de la Plataforma Can Baró diuen que no estan disposats a acceptar la proposta de TMB, que seria, tal com expliquen des de la mateixa entitat, esperar a veure la nova xarxa de busos per valorar i pensar en possibles solucions a un o dos anys vista. El problema, remarquen aquests veïns, és que, en un barri de muntanya com Can Baró on viu molta gent gran, “aquesta reconfiguració tindria un impacte social negatiu en el barri i més amb el creixent envelliment de la població i les dificultats pròpies de l’orografia”. Per últim, també recorden que el bus 24 és un dels que fan servir molts turistes per arribar al Park Güell, cosa que fa que els busos sempre vagin molt plens. Creuen que, si la línia surt a partir d’ara des de plaça Catalunya, aquesta situació empitjorarà.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram