Tot i que el Ple de l’Ajuntament en el qual s’havia de votar el futur del tramvia es va suspendre (va ser el passat divendres 23 de març, l’endemà del dia en el qual es va empresonar de nou alguns dels líders sobiranistes del país), el projecte de la unió del tramvia continua sent un dels debats que estan més vius al carrer i a les institucions.

Aquesta possibilitat d’unir els seus dos extrems per l’avinguda Diagonal ha mobilitzat veïns de la ciutat, però també de les ciutats i els municipis de l’àrea metropolitana, sota la coordinació de la plataforma Unim els Tramvies, que és qui ha portat la veu cantant en aquesta reivindicació i que ha organitzat, entre altres, una caminada entre els dos punts d’origen del tramvia que van confluir a la plaça de Mossèn Jacint Verdaguer, al cor de l’Eixample.

La darrera gran acció de l’entitat ha estat redactar un text, complementari al seu manifest fundacional, que van llegir a les portes de l’Edifici Novíssim de l’Ajuntament, a la plaça de Sant Miquel de Ciutat Vella. En aquest document, la plataforma reclama, un cop més, “responsabilitat i diàleg per mantenir viu un projecte de gran cohesió social i de gran transcendència per Barcelona i l’àrea metropolitana”. Unim els Tramvies també demana que “les necessitats de connectivitat metropolitana siguin respectades i no enfrontades amb altres projectes de transport públic ni amb les necessitats d’altres barris, on també cal donar alternatives eficients al vehicle privat”.

L’entitat incideix en el consens que genera la unió dels tramvies, apuntant que la iniciativa “integra una àmplia representació de la societat, aplegant centenars d’entitats veïnals” i també explica que té la complicitat de les quatre universitats públiques de la ciutat, que s’han ofert com a mediadores per defensar i aprovar el projecte. Unim els Tramvies també diu que des de la seva creació, ha allargat la mà a tots els grups polítics.

En aquest sentit, la plataforma interpel·la de nou totes les forces del Ple assegurant que “l’àrea metropolitana no pot esperar més”, ja que s’estan “incomplint les normes europees de qualitat de l’aire i les recomanacions de l’OMS”, i considera que l’execució del projecte és transcendental perquè “afecta una gran part de la població metropolitana i la seva connexió amb la segona gran artèria de la ciutat, la Diagonal, que pateix un servei de bus saturat”.

La plataforma considera que la mobilitat sostenible “no pot ser una qüestió partidista, sinó una aposta per la modernitat” i acaba aquest text assegurant que si el projecte d’unió no tira endavant, es deixarà escapar “una de les oportunitats per fer una ciutat més verda, saludable, segura, equitativa i eficient.”

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram