La tuneladora de l'L9, anomenada "S442" pel seu número de sèrie. Foto: Marta Casado Pla / ACN

Foto: Marta Casado / ACN

La Generalitat preveu reactivar la tuneladora de l’L9 aquesta tardor vinent, després d’un any aturada a Mandri (Sarrià-Sant Gervasi) per tasques de manteniment. La substitució de la roda de tall, desgastada pels treballs previs, s’ha allargat més del previst, i la seva tornada a l’activitat es podria endarrerir encara algunes setmanes.

Mentrestant, l’estació de plaça de Maragall, tot i que l’obra està gairebé enllestida, no entrarà en funcionament fins a finals del 2027, juntament amb les parades de Guinardó – Hospital de Sant Pau, la Sagrera i la Sagrera TAV. L’estació de Maragall, amb entrada al mig de la plaça, comptarà amb un pou de gairebé 70 metres de profunditat, sis ascensors de gran capacitat i andanes superposades.

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha remarcat durant una visita a la futura estació de Maragall que aquestes obres són estratègiques per la xarxa de metro. Es preveu que les quatre noves parades sumin uns 200.000 usuaris diaris.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram