Els cotxes són una imatge habitual a la superilla. Foto: Línia Horta

La superilla d’Horta no convenç els veïns. Gairebé un any després que comencessin les obres, i amb bona part del projecte en marxa, els veïns d’Horta denuncien que, com a mínim de moment, no s’està notant la seva implementació.

“Vam posar moltes esperances en la superilla per canviar el model de mobilitat del barri però de moment no ha servit per a res”, afirma Sebas Ribó, vocal d’Urbanisme de l’Associació de Veïns d’Horta. El projecte de la superilla inclou la pacificació dels carrers Fulton, entre Tajo i la plaça Eivissa; Horta, entre la plaça Eivissa i la baixada de la Combinació; i Feliu i Codina, entre Chapí i Eduard Toda. Tot i que encara queden obres per fer, com és el cas del carrer Feliu i Codina, la majoria de la superilla ja està feta. Tot i això, Ribó denuncia que en els carrers pacificats “encara hi ha molt de trànsit i molts conductors encara veuen aquesta zona com un lloc per fer drecera”. Per tot plegat, des de l’associació de veïns reclamen que fan falta millores i canvis de direcció als carrers perquè els vianants es puguin fer seva la superilla. “De moment és evident que la superilla no tira”, conclou Ribó. De fet, passejant per la zona, no és difícil escoltar queixes en converses entre veïns.

MÉS CRÍTIQUES
Que l’actual superilla no ha aconseguit l’objectiu pel qual s’ha fet es va evidenciar durant el pregó jove de la Festa Major. L’encarregat de fer el discurs, Andreu Clapés, va tirar d’ironia per criticar el poc impacte de la superilla, unes paraules que van provocar forts aplaudiments del públic.