El Club de Tennis de la Salut va ser reconegut el 2002 amb la Creu de Sant Jordi. Foto: Ajuntament

L’any 1902 un grup d’esportistes va fundar aquest club, que originalment es deia Salut Sport Club, amb l’objectiu de promoure i practicar el tenis, i també el futbol. Ho van fer a partir d’una entitat anterior, Club Social La Salut, creat el 1899, i, ben aviat, el projecte es va ampliar notablement amb l’arribada, l’any 1911, d’alguns jugadors del FC Barcelona que es van separar de l’entitat barcelonista per fundar el Casual SC i van establir la seu al Salut Sport Club. Així va començar i es va fer forta una entitat que el 2002 va rebre la Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria i per convertir-se en vicedegana dels clubs catalans de tenis.

En tota aquesta trajectòria cal destacar la funció didàctica del club, com a escola permanent de tenis. En l’àmbit competitiu més de quaranta equips del club participen en diferents campionats de Catalunya, d’Espanya i internacionals. L’ara conegut com a Club de Tennis de la Salut és també l’únic del món que té dos guanyadors de la Tennis Masters Cup: Manolo Orantes, el 1976, i Àlex Corretja, el 1998.

Actualment, els esports de raqueta continuen sent l’activitat central de l’entitat, que disposa de setze pistes de tenis (quinze de terra batuda i una de superfície ràpida) i deu de pàdel (una de les quals és de pàdel individual). Però l’oferta esportiva inclou gimnàs, una zona de cal·listènia, piscina i jacuzzi. Les instal·lacions també disposen de restaurant, terrassa, una botiga de material esportiu i serveis de perruqueria i massatge.

Contingut elaborat amb la col·laboració de:

Logo Ajuntament Barcelona

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram