Pantalla Nena Infant

Un estudi ha determinat que els infants entre 12 i 48 mesos superen el temps recomanat de pantalla independentment del nivell socioeconòmic. Foto: Freepik

La digitalització de la societat ha convertit en un fet natural deixar un telèfon mòbil o una tauleta als infants perquè s’entretinguin mentre estem ocupats. Psicòlegs i educadors ja han advertit sobre com les pantalles els afecten en el procés educatiu, fins al punt que molts centres han prohibit l’ús de dispositius, però l’ús excessiu de pantalles no repercuteix només en l’aprenentatge. Un estudi publicat a Plos One revela que els infants exposats durant més temps als continguts digitals poden veure afectada la capacitat per parlar o fins i tot per moure’s.

L’estudi ha seguit la trajectòria de gairebé 2.000 nens i nenes llatinoamericans durant un temps comprès entre 12 i 48 mesos. En tots els casos s’ha superat el temps recomanat d’ús de pantalles, també de televisió, i s’ha observat que el factor socioeconòmic és irrellevant. O sigui, que tots els nens en fan un consum excessiu. El treball de recerca revela que els dispositius afecten la capacitat d’interacció dels usuaris. És per aquesta raó que el seu efecte disminueix quan es comparteix el visionat amb adults. Un bon consell, doncs, a banda de reduir el temps d’exposició, és acompanyar els infants durant aquests moments.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram