Les compres online també han canviat el model de rebaixes. Foto: Arxiu

El creixement de les possibilitats de comprar online és el gran motiu de la caiguda de vendes a les botigues. Aquest és el motiu principal que comparteixen sis de cada 10 empreses del país, segons una enquesta publicada recentment per l’Escodi (l’Escola de Distribució).

Altres raons que els botiguers consideren que també ajuden a explicar el decreixement (es calcula que les vendes van baixar un 30% durant el Nadal) són la manca d’estacionalitat de les campanyes de rebaixes (moltes associacions de botiguers de la ciutat no estan d’acord amb iniciatives com el Black Friday), mentre que alguns dels enquestats també van apuntar la inestabilitat política com a un dels causants dels seus mals darrers resultats econòmics.

EN TRANSFORMACIÓ
Tot i això, els comerciants són conscients que les maneres de fer estan canviant, i això va ser un dels fils conductors de la quarta edició de les jornades organitzades per CTecno. El retail, l’experiència de compra i la transformació del negoci, juntament amb l’impacte i les oportunitats que brindes les noves tecnologies van ser el leitmotiv de les activitats.

A les jornades també es va incidir en un altre punt: la reinvenció del comerç de proximitat, però sense perdre la seva manera d’atendre els clients.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram