Ucraïna Barcelona Comerç

La visita d’Ucraïna s’emmarca en un projecte europeu d’assessorament a Ucraïna com a possible futur membre de la UE. Foto: Barcelona Comerç

Una delegació del Ministeri d’Economia ucraïnès va visitar la Fundació Barcelona Comerç el passat 15 de maig. L’objectiu de la trobada era conèixer tots els detalls del servei del Defensor del Client per tal d’analitzar la possible implementació d’aquesta figura i la creació d’una agència del consumidor, inexistent de moment a Ucraïna.

La visita a Barcelona de la delegació del Govern ucraïnès s’emmarca en un projecte europeu d’assessorament a Ucraïna com a possible futur membre de la Unió Europea. Per part de l’entitat, els encarregats de rebre la delegació van ser el vicepresident de Barcelona Comerç, Sergio Moral, el director de l’organització, Alfons Barti, i el Defensor del Client, Luís Álvarez.

Durant la reunió, els representants del govern ucraïnès van poder conèixer amb més profunditat la tasca que desenvolupa Barcelona Comerç, un projecte pioner que agrupa els 24 eixos comercials de comerç de proximitat de la ciutat, amb més de 5.000 negocis associats i un àmbit d’acció amb més de 25.000 establiments implicats.

“La delegació ha mostrat un gran interès pel model del Defensor del Client, valorant-ne especialment un servei que permet resoldre desacords entre comerços i consumidors sense haver de recórrer a processos administratius complexos”, va explicar Barti.

Segons el director de l’entitat, ambdues parts van coincidir en la importància de reforçar un model que contribueix positivament a “modernitzar i humanitzar” la relació entre el comerç urbà i la ciutadania.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram