L’acte es va celebrar al Museu d’Història de Barcelona. Foto: FBC

El Museu d’Història de Barcelona va acollir el passat 9 de maig l’acte de celebració del Dia Europeu del Comerç de Proximitat, una iniciativa pionera que té la Fundació Barcelona Comerç al darrere.

L’acte va servir per fer la presentació pública del ‘Manifest de Barcelona: Fem Comerç, Fem Ciutat, Fem Europa’ i del llibre amb les conclusions de les 14es Jornades Europees del Comerç i Turisme, en les que experts europeus de diferents àmbits relacionats amb el comerç reflexionen sobre el futur del comerç de proximitat.

La jornada va tenir com a objectiu posar en valor el comerç de proximitat com a factor principal d’identitat local, cultural i europea. La iniciativa té el suport de Vitrines d’Europe, la Federació d’Associacions Europees de Comerciants i la col·laboració de les institucions europees.

L’acte estarà presidit per Salva Vendrell, president de Barcelona Comerç; Ferran Tarradellas, director de la representació de la Comissió Europea a Barcelona; Lluís Llanas, Secretari General de Vitrines d’Europe i Agustí Colom, regidor de Turisme, Comerç i Mercats. Tots ells estaran acompanyats per representants dels eixos comercials de la ciutat i del comerç català.

Durant els parlaments, Lluís Llanas es va mostrar ambició i va afirmar que “hem de fer de Barcelona l’epicentre del comerç de proximitat d’Europa”. Per la seva banda, Ferran Tarradellas va destacar la importància dels vincles del comerç amb la delegació de la Comissió Europea a Barcelona.