Línia Gràcia arriba avui a les 150 edicions consolidant el seu espai comunicatiu al districte. La capçalera, fundada l’any 2010, revalida la seva presència territorial i es confirma com una de les publicacions locals de referència a Gràcia, amb una tirada de 13.147 exemplars mensuals auditats per OJD-PGD.

Coincidint amb aquesta efemèride, el Grup Comunicació 21, editor de la capçalera, ha volgut destacar que Línia Gràcia és una eina de cohesió territorial. “Democratitza l’espai mediàtic perquè és l’única publicació que arriba a tots els barris del districte”, afirma.

En aquesta línia, l’editora detalla que “Línia Gràcia aposta clarament pel format paper”, si bé “sense descuidar les xarxes”. “La fórmula, i alhora el repte, és combinar el periodisme en majúscules amb la difusió i fer una publicació definida i dimensionada”, afegeixen des de l’empresa editora.

El Grup Comunicació 21 argumenta que “calen editors i empreses editores darrere dels periòdics”. “Amb totes les mancances d’aquest model, aquesta continua sent l’única fórmula possible i sostenible en el temps, amb alguna excepció molt puntual i, com s’ha vist, difícilment extrapolable”, sosté.

Per altra banda, l’editora lamenta la poca atenció que en els últims anys ha patit la premsa de proximitat per part de l’Ajuntament i, en el cas de Línia Gràcia, també per part del Districte.

Per exemplificar-ho, recorda que les publicacions de proximitat només van rebre un 1,56% del total de la publicitat del consistori el 2018. Concretament, Línia Gràcia va rebre 4.117 euros i l’Independent de Gràcia 13.713, mentre que el Grup Godó, amb La Vanguardia al capdavant, es va emportar un terç de la inversió: 3 milions d’euros. Una situació que contrasta amb el discurs dels comuns, que deien que volien “afavorir” la premsa de proximitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram