La plataforma ha començat a funcionar aquest mes. Foto: A Gràcia ho trobes

‘A Gràcia ho trobes’. Aquest és el nom de la plataforma en línia–coneguda actualment com a market place­– que aquest setembre ha començat a funcionar amb l’objectiu de potenciar i promocionar el comerç local gracienc per tal de fer augmentar la quantitat de compres que els graciencs fan als comerços de barri.

Al darrere del projecte, que es va presentar fa pocs dies, hi ha cinc dones, quatre de les quals tenen comerços i una és experta en màrqueting digital. Expliquen que el projecte neix amb la “idea que totes aquelles persones que viuen o treballen al districte s’hi quedin a l’hora de fer les seves compres”. Amb aquest nou web (agraciahotrobes.cat), afirmen que volen “dinamitzar el comerç en línia apropant productes i serveis als consumidors”, especialment en un context tan complicat com l’actual a causa de la pandèmia. “No volem que cap comerç hagi de tornar a abaixar definitivament la seva persiana per la manca de públic com a conseqüència de les mesures sanitàries adoptades pel coronavirus o qualsevol altra causa en el futur”, afegeixen.

“NOVA FORMA DE COMPRAR”
Des de ‘A Gràcia ho trobes’, que ja té una vuitantena d’associats, també veuen el projecte com una manera de mirar de canviar alguns costums de la gent a l’hora de comprar. “És una bona oportunitat per començar les bases d’una nova forma de comprar i generar nous canals de negoci per als comerços de Gràcia”, afirmen. Per acabar, reivindiquen el fet que tota la iniciativa sigui “100% gracienca, sense cap plataforma estrangera ni cap multinacional al darrere”.