Veïns de l’Esquerra de l’Eixample i de Sant Antoni organitzats entorn de la Plataforma Salvem el 41 estan descontents pel recorregut del nou bus V9 que ha suposat la desaparició del bus 41 que feia el recorregut plaça Catalunya – Francesc Macià.

La plataforma Salvem el Bus 41 ha reunit més de 5.000 firmes per mantenir l’itinerari entre plaça de Catalunya, Francesc Macià i els centres sanitaris de Manso i Sagrat Cor.

Durant molts mesos l’Ajuntament proposava als veïns fer un transbord per fer el mateix recorregut fent cas omís a les reivindicacions veïnals i després d’una audiència pública molt tensa comença a estudiar alternatives.

La nova Xarxa Ortogonal d’Autobusos és una reordenació del servei d’autobús urbà a Barcelona per crear una xarxa d’autobús de trànsit ràpid. Va entrar en servei amb èxit l’1 d’octubre de 2012 amb l’alcalde Trias i ha estat ampliada durant el mandat Colau sent l’Ajuntament de Barcelona el propietari de la xarxa i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) l’operador.

La xarxa consisteix en una trama reticular composta per línies que travessen horitzontalment (línies H, i numeració parell), verticalment (línies V, i numeració imparell) i en diagonal (línies D, numeració múltiple de 10) aprofitant l’estructura que va dissenyar Ildefons Cerdà al districte de l’Eixample.

El Partit Demòcrata vàrem ser un dels impulsors de la implementació de la xarxa ortogonal però sempre de forma consensuada i sense perjudicar el dia a dia dels veïns.

El trajecte anterior del 41 pujava per Calàbria i ara el recorregut és per Entença, fet que allunya la parada del bus de centres sanitaris propers com el cap Manso i el Sagrat Cor i els nuclis comercials i laborals com Francesc Macià.

Des del Partit Demòcrata creiem que les reclamacions veïnals són sensates atès que els veïns de l’esquerra de l’Eixample i Sant Antoni, ja de per si un barri molt envellit, mereixen una bona connexió amb els centres hospitalaris i el centre de la ciutat.