L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i diverses entitats preparen per al 19 d’octubre un acte lúdic, festiu i reivindicatiu sota el lema ‘Motorada per a la independència’. La intenció és fer visible el suport a la independència per part del sector de les dues rodes amb una concentració multitudinària.

Així, la intenció dels organitzadors és arribar als 10.000 motociclistes, i que tothom que ho desitgi s’acosti fins a Montmeló al Circuit de Barcelona-Catalunya. La concentració es farà des de les 8 i fins a les 10 del matí, i des d’allà es farà camí fins a la Plaça d’Espanya de Barcelona en una manifestació motoritzada que es pretén espectacular per tal que tingui ressò a tots els mitjans de comunicació, especialment els internacionals.

Tal com diu el manifest de la motorada, Catalunya és una nació mil·lenària amb una personalitat definida per la llengua, la cultura, els costums i una organització social, jurídica i política pròpia. Fins i tot en els temps més difícils, el poble català sempre ha reivindicat el seu llegat històric, i sovint també la conveniència de gestionar-lo de manera lliure i independent.

Ara ens trobem en una cruïlla d’aquesta història, de la qual dependrà el futur del nostre país, per la qual cosa les entitats civils del nostre país, i concretament dues de les capdavanteres, Òmnium Cultural i l’ANC, creuen que cal donar-hi resposta des de tots els sectors de la nostra societat.

Arran de la tradició industrial catalana, el món del motor ha esdevingut un dels sectors més significatius del país. Especialment el sector de la moto, que en el segle XX va fer possible la creació de marques catalanes molt emblemàtiques reconegudes a tot el món. I també ha propiciat un planter de pilots, mecànics, especialistes, empresaris, comercials, productors i altres persones relacionades amb el món del motociclisme, la qual cosa li atorga un pes específic dins l’economia catalana. Un sector, precisament, que com molts altres del nostre país, també ha patit el desconeixement, la falta de tacte i el menyspreu permanent del govern de l’estat espanyol, que viu girant l’esquena a aquests trets diferencials.

Barcelona és la capital mundial en percentatge de motos per població. I, arran d’aquesta especial vinculació, els agents que representen aquest món, desde l’aficionat fins a l’empresari, el treballador, el comercial, l’esportista, les marques i tota la relació del voltant del món de les motos, han decidit impulsar, amb el suport específic de l’ANC, aquest manifest per fer patent el seu suport a la llibertat de Catalunya.

L’estat propi és l’únic mitjà viable per poder donar al poble de Catalunya l’oportunitat de gestionar, construir i impulsar un projecte polític nou tan necessari per a la nostra societat. Per tots aquests motius, units sota el lema ‘Motorada per la Independència’, els impulsors i col·laboradors del projecte (entre els quals s’hi troba un apreciat d’aquest redactor, el força actiu Pere Antoni Pujol, també molt conegut per la seva vinculació ancestral amb La Volta Ciclista a Catalunya) els que viuen, senten i vibren amb les dues rodes com un fet diferencial, emocional i que ens representa culturalment i econòmicament a una manifestació única per donar suport a la voluntat de crear un estat propi a Catalunya.

A ningú se li escapa que la V és el símbol de salutació entre motoristes des que es va popularitzar al llarg de la II Guerra Mundial per desitjar-se bon viatge en els enllaços sobre el terreny entre emplaçaments de comandament. Així mateix, ha estat un símbol de triomf que s’ha estès arreu del món. Per això la ‘Motorada per la Independència’ vol compartir la simbologia de les V’s en una concentració singular per reivindicar la independència de Catalunya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram