Cues cotxes

Barcelona està assolint màxims de col·lapses de trànsit rodat, i això que un dels objectius de l’Ajuntament Colau era reduir la contaminació de la ciutat comtal. Recentment, el RACC ha declarat que una de les causes d’aquests embussos han estat les reduccions de carrils a la ciutat, un fet ordenat pel consistori Colau durant la pandèmia, és a dir, quan pocs conduïen.

El fet és que s’ha passat de vies sense problemes en hores normals, a vies col·lapsades gairebé tothora, i més si hi ha alguna urgència, sigui el pas d’una ambulància, els bombers o la policia, sense esmentar els accidents. Exemples de vies on s’ha reduït el nombre de carrils a la meitat, o fins i tot a una quarta part dels trajectes, han estat la Diagonal, Aragó, Gran Via o Meridiana, totes elles artèries fonamentals de la ciutat per a qui la conegui, però que ara té milers de cotxes aturats que estan contaminant molt més temps.

Em pregunto dues coses. La primera és si l’Ajuntament té un estudi contrastat que demostri que les mesures adoptades hagin fet disminuir la pol·lució a Barcelona. I la segona, si tenen un estudi del nombre de bicicletes, bus o taxis per cada carril creat amb reducció de la resta, que justifiquin les llargues cues de cotxes amb la seva conseqüent contaminació i soroll.

Prego una explicació raonable, contrastada i lògica, i no pas una d’oliosa, ideològica i sense dades contrastades.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram