La majoria de busos desapareixeran de la ronda. Foto: Línia Eixample

Fa pocs dies l’Ajuntament va anunciar la transformació de la ronda Universitat perquè deixi de ser l’estació de busos que ha estat durant molts anys. Després d’una reivindicació que va començar el 2016, des de la plataforma SOS Ronda Universitat celebren la decisió del consistori i la veuen com “un primer pas molt positiu” per canviar una realitat que ha suposat moltes molèsties per als veïns. Les obres ja estan en marxa i està previst que s’acabin al març.

“Durant molt de temps hem estat un abocador de busos i ara es farà una reforma per primera vegada, que esperem que serveixi per acabar reformant tot el centre”, afirma Màrius Armengou, membre de SOS Ronda Universitat. Tot i això, els busos no desapareixeran del tot. El consistori traurà 11 de les 15 línies a partir del gener, cosa que suposarà una reducció del 60% de les operacions.

Armengou valora el pas fet per l’Ajuntament, perquè considera que la reforma que ampliarà les voreres i eliminarà dos dels quatre carrils de circulació no és senzilla. “La feina que hi ha al darrere no és fàcil. No és agafar un tiralínies i ja està. La ronda forma part de tot el perímetre de l’última muralla de Barcelona i volem una reforma més àmplia, que arribi a la plaça Catalunya i a Urquinaona”, diu Armengou, que afegeix que també cal reformar el tram de Balmes entre la Gran Via i Pelai. Sobre el fet que de moment hi hagi quatre línies que seguiran, ho troba comprensible perquè hi ha concessionàries que tenen uns drets adquirits.

CARRIL BICI
Sobre les queixes perquè la reforma no inclogui un carril bici, Armengou les comprèn però també demana una mica de “tranquil·litat” al col·lectiu ciclista. “El carril bici queda una mica aparcat però no oblidat i nosaltres ens hem ocupat dels busos perquè era el gran problema. De carrils bici a la zona n’hi ha molts”, conclou.