Motos aparcades a la vorera a l’Esquerra de l’Eixample. Foto: Eduard Parera

Veure motos (mal) aparcades a les voreres és tan habitual que a ningú li sobta, tampoc quan no segueixen la normativa vigent. L’ordenança municipal de vehicles i vianants diu que l’estacionament de motos està permès en semibateria en voreres de més de sis metres d’amplada i en paral·lel a la via quan la vorera té entre tres i sis metres. Però a Barcelona cada dia hi ha unes 90.000 motos que se salten aquesta norma i aparquen malament a la vorera, segons un estudi d’Eixample Respira i Catalunya Camina que també assenyala que el problema és especialment greu als carrers de l’Eixample.

L’estudi, que es va fer entre finals de març i principis de maig, va consistir en un recompte de més de 6.500 motos a diferents zones de la ciutat–com els carrers Diputació, Balmes o la Gran Via–, de les quals la majoria (3.600) estaven aparcades a la vorera i no a la calçada. En total, es van recórrer més de trenta quilòmetres de carrers de dilluns a dijous en horari de feina. D’aquí, els autors de l’estudi han estimat que el total de motos mal aparcades a la ciutat és de 90.000, si bé només se’n multen el 0,01%. “S’aparca malament perquè l’administració ho tolera”, segons denuncien Eixample Respira i Catalunya Camina.

Davant d’això, les entitats demanen crear nous aparcaments de motos en calçada i baixar-hi els aparcaments existents a les voreres, així com fer complir “immediatament” la normativa vigent. També proposen prohibir aparcar a la vorera, cobrar per l’estacionament de motos i, en general, millorar la mobilitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram