prosper puig

Pròsper Puig és el nou president de Barcelona Comerç. Foto: Barcelona Comerç

El fins ara president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, va decidir deixar fa pocs dies el seu lloc després de gairebé set anys al capdavant de l’entitat. Vendrell, que va assumir el càrrec el maig del 2016 en substitució de Vicenç Gasca, fa un pas al costat després d’haver estat nomenat president del Gremi de Restauració.

El relleu de Vendrell l’agafa ara Pròsper Puig, vicepresident primer de Barcelona Comerç. Puig va estar nomenat president interí a l’espera de la trobada del patronat de l’entitat que es va celebrar ahir. En aquesta trobada s’havia de ratificar Puig a la presidència o obrir un període de 15 dies durant el qual es podrien presentar candidatures alternatives. Durant la trobada, el patronat va ratificar el president interí com a nou líder de l’entitat amb la unanimitat de tots els assistents a la reunió extraordinària.

Puig il·lusionat

Puig és mestre artesà alimentari i propietari de l’emblemàtica Cansaladeria Puig de Sant Andreu. Des de fa vuit anys és president de l’Eix de Sant Andreu i el 2016 va ser escollit vicepresident primer de Barcelona Comerç. També és president de la Federació Catalana de Carnissers Cansalders i Xarcuters.

Després d’haver estat ratificat com a nou president de Barcelona Comerç, en les seves primeres declaracions ha destacat la trajectòria de l’entitat en els últims temps. “Fa set anys que vam posar el tren a la via, hem modernitzat l’entitat i hem aconseguit que la veu del comerç de proximitat s’escolti aquí i a Europa”, afirma Puig. El nou president afegeix que seguirà treballant “en la mateixa línia” i reafirma la voluntat de continuar avançant cap a la creació d’un Observatori del Comerç que acompanyi el comerç de la ciutat en els nous reptes que se li plantegin, com ara el de la capitalitat europea.

A més, en declaracions a aquesta publicació abans de la ratificació, Puig afirmava que un cop Vendrell va decidir assumir la presidència del Gremi de Restauració, el repte de liderar Barcelona Comerç l’il·lusionava molt. Així doncs, s’ha acabat complint el seu desig.

22 eixos

Actualment la Fundació Barcelona Comerç, que va ser fundada l’any 2004 després que el 2000 sis eixos comercials comencessin a treballar en el projecte, està formada per 22 eixos comercials repartits pels diferents districtes de la ciutat i representa més de 25.000 comerços que col·laboren sota el lema ‘Fent Barri, Fem Ciutat’ i cinc pilars: competitivitat, professionalització, sostenibilitat i responsabilitat.