ONG La Merienda

L’ONG ha arribat aquest 2021 a ajudar 58 persones a trobar feina. Foto cedida

L’ONG La Merienda sap de sobres el que és donar un cop de mà a persones que ho necessiten. La directora de l’ONG, Martina Puga, recorda que abans de la pandèmia oferien en el claustre de l’església de la Concepció berenars a persones en situació de vulnerabilitat o de sensellarisme per compartir menjar i, alhora, fer-se companyia i escoltar-se. El fet d’arribar a ser unes 150 persones, juntament amb l’esclat de la pandèmia va obligar l’entitat a aturar aquesta acció, però en els darrers mesos de crisi no ha deixat en cap moment de seguir ajudant.

“Ara donem lots mensuals d’aliments el primer dilluns de cada mes a famílies derivades de serveis socials”, indica la directora de la iniciativa solidària sobre un servei que fan gràcies a les donacions de comerços del barri i empreses, tot i que alhora reconeix que, en aquests moments, en necessiten més.

Inserció laboral

Les tasques de La Merienda van més enllà de la distribució de menjar. Puga explica que també promouen, des d’una oficina del número 365 de l’avinguda Diagonal, la inserció laboral oferint formació a qui vol canviar de vida a través de Barcelona Activa o d’empreses o fundacions que pertanyen a la seva xarxa de col·laboradors, com Cáritas o Integra.

“Durant la formació anem parlant amb ells per acompanyar-los i quan l’acaben els ajudem a buscar feina. És important que totes les parts treballem en conjunt per aconseguir l’autonomia de la persona”, diu Puga.

Millorar l’autoestima

D’altra banda, Puga assenyala que La Merienda compta amb un programa destinat a empoderar dones que no poden tirar endavant soles. “Treballem l’autoestima, com presentar-se a una entrevista de feina o com fer un currículum”, apunta fent referència a un espai on les participants parlen de pors o inseguretats i es donen suport.

Una de les raons per les quals s’ha tirat endavant aquest programa és perquè, segons relata Puga, en els darrers mesos han augmentat la quantitat de mares solteres que demanen els serveis de l’ONG. I, paral·lelament, comparteix una realitat igual d’important: durant la pandèmia el nombre total d’usuaris s’ha triplicat fins a arribar a les 300 famílies.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram