Alumnes Línia

Els alumnes de l’Institut que van visitar l’Espai Línia. Foto: Línia Eixample

L’alumnat de tercer d’ESO de l’Institut Angeleta Ferrer del Fort Pienc s’endinsa aquest trimestre en el món del periodisme a través d’un dels seus projectes educatius. En el marc de l’ensenyament humanístic, que inclou els continguts de català, castellà i ciències socials, els estudiants han visitat l’Espai Línia, al carrer Girona, i han comprovat de primera mà el funcionament d’un mitjà de comunicació.

Durant la incursió entre l’hàbitat dels periodistes, els nois i noies han après com es fan diaris com aquest: buscar els temes més interessants per als veïns del barri, contactar amb les fonts d’informació, escriure els continguts, construir les pàgines i imprimir milers d’exemplars. “L’objectiu és pensar críticament com ens afecten els espais que habitem i entendre qui decideix la gestió del barri. Visitar un diari real dona més valor a l’aprenentatge i aconsegueix que tota la feina es vegi com una cosa real”, explica José García Quirant, un dels tutors del curs després de l’excursió.

Educació per projectes

Des de fa anys, els alumnes de l’Angeleta Ferrer estudien mitjançant el sistema de projectes, que substitueix l’ensenyament tradicional de classes magistrals per lliçons més pràctiques. L’idea darrere d’aquesta metodologia és “donar significat i profunditat a l’aprenentatge, portant els continguts acadèmics a projectes pràctics”, resumeix García.

D’aquesta manera, els adolescents s’endinsen cada trimestre en un àmbit de treball que els serveix per combinar classes de teoria amb feina real per aplicar els coneixements.

L'alumnat de l’Institut Angeleta Ferrer talla el carrer Marina per protestar contra la contaminació
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram