S’han executat el 85% dels treballs previstos. Foto: Blanca Blay / ACN

Les obres del túnel de la plaça de les Glòries han arribat a la seva recta final. Ja s’han executat més del 85% dels treballs necessaris per fer realitat aquesta infraestructura viària que permetrà travessar la plaça de banda a banda. La previsió ara és que es pugui posar en marxa el túnel de sortida de la ciutat (sentit Besòs) el mes de setembre i el túnel d’entrada a la ciutat (sentit Llobregat), entre finals de novembre i principis de desembre.

“Ja podem veure i concretar aquesta llum al final del túnel”, ha dit aquest matí la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, que ha visitat l’obra amb l’alcaldessa Ada Colau. Des de l’Ajuntament asseguren que aquestes són “unes de les obres de més complexitat tècnica” que s’han fet a la ciutat, ja que el nou túnel s’ha construït per sota de quatre infraestructures ferroviàries existents: tres túnels de Rodalies i un de metro. Segueix la traça de la Gran Via –entre el carrer Castillejos i la rambla del Poblenou– i permetrà soterrar-ne el trànsit.

El túnel de Glòries té una longitud de 957 metres i, en el tram més profund, arriba als 25 metres per sota del rasant de la plaça. Està format per dos tubs independents, un per sentit, i en cadascun d’ells hi haurà tres carrils: dos per al vehicle privat i un de bus. L’Ajuntament ha avançat que el pas dels vehicles comptarà amb un seguiment durant les 24 hores des de la central d’operacions de la ciutat, a través de les diferents càmeres i sensors que s’hi instal·laran.