Imatge d’una protesta del passat estiu. Foto: Twitter (@t_capdevila)

Després de mesos de reivindicacions, la plataforma Salvem el Bus 41, creada per veïns de l’Esquerra de l’Eixample, ha vist com la seva lluita per aconseguir una alternativa a la desaparició del bus 41 ha donat els seus fruits.

Finalment, després de moltes converses entre els veïns i el consistori, el govern municipal va anunciar a principis d’abril que posarà un Bus de Barri que farà el recorregut que els veïns consideren que cobreix les seves necessitats. El nou bus, que en principi començarà a funcionar a finals del 2019 o principis del 2020, passarà pel carrer Calàbria, fins al carrer París, per l’Hospital Sagrat Cor, l’avinguda de Sarrià, la plaça Francesc Macià, el CAP Borrell, l’Hospital Clínic, el Mercat del Ninot, el carrer Villarroel, el carrer Tamarit, el Mercat de Sant Antoni i el CAP Manso.

En declaracions als mitjans de comunicació, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, va explicar que es tracta d’una línia que “s’ha dissenyat d’acord amb els veïns i tenint molt en compte els seus recorreguts”. Vidal va afegir que serà “un complement a les prestacions de la nova xarxa”.

Tot i que la plataforma Salvem el Bus 41 ha mostrat la seva satisfacció per l’acord amb l’Ajuntament, hi ha una qüestió que no els acaba de convèncer. Es tracta de la freqüència de pas del nou bus, que serà de 40 minuts, ja que de moment l’Ajuntament només contempla que hi hagi un bus en tota la línia. Els veïns ja han deixat clar que la freqüència de pas ha de ser més elevada i demanen un o dos busos més.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram