Façana Casa Orsola

La protesta per evitar el desnonament d’un veí del bloc. Foto: Línia Eixample

L’Ajuntament de Barcelona i l’entitat del Tercer Sector Hàbitat 3 han arribat a un acord per a la compra de la finca de Casa Orsola. Segons ha informat el consistori el matí d’aquest divendres, la compra es produirà a través d’una fórmula social col·laborativa. D’aquesta manera, l’Ajuntament passarà a ser propietari de l’edifici i el fins ara propietari de la finca i màxim responsable de Lioness Inversiones SL, Albert Ollé, demostra que no mentia fa quatre dies: “Després de rebre tota mena d’insults i atacs, suposo que finalment acabaré venent la finca”, deia després que es fixés data de desnonament pel 18 de febrer.

Mitjançant aquesta compra, el consistori escriu el que s’espera que sigui el darrer capítol del serial de Casa Orsola. Durant el matí d’aquest divendres, Collboni explicarà les claus de la compra juntament amb la presidenta d’Hàbitat3, Carme Trilla. El Sindicat de Llogateres també es pronunciarà sobre l’operació al llarg d’aquest matí.

L’Ajuntament pagarà 9,2 milions d’euros

Després de saber-se la notícia, la portaveu del Sindicat de Llogateres, Carme Arcarazo, ha celebrat en declaracions a TV3 “la victòria que demostra que quan els veïns s’organitzen, fan soroll i es planten poden guanyar”. La portaveu també ha dit que és una bona notícia que la Casa Orsola es converteixi en habitatge públic i ha destacat que la finca s’ha convertit en un “símbol d’esperança”.

D’altra banda, ha transcendit que el preu que pagarà l’Ajuntament per l’edifici serà de 9,2 milions d’euros. En aquest sentit, el Sindicat ha criticat el consistori pel preu de compra de la Casa Orsola per evitar-ne el desnonament dels inquilins. “Lluny de posar-se del costat dels llogaters, l’Ajuntament ha negociat d’esquena als llogaters i al Sindicat per garantir que l’especulador no perdés ni un euro. El govern municipal pagarà 9,2 milions d’euros a Albert Ollé, rescatant-lo i premiant-lo després d’anys d’intentar expulsar els veïns”, lamenten en un comunicat.

“Aquest acord opac no només blanqueja el negoci de l’especulació, sinó que es fa de la mà de Carme Trilla, amb qui Jaume Collboni vol desmantellar la mesura del 30%. Mentre es fan la foto amb la Casa Orsola, estan treballant per eliminar una de les poques eines que frena l’especulació i protegeix el dret a l’habitatge a la ciutat de Barcelona”, ha afegit.

Malgrat això, segons el sindicat, la fi de l’amenaça de desnonament “és una victòria de tot el moviment per l’habitatge i de totes les persones que s’han mobilitzat sense descans per fer-ho possible”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram