Una imatge de com serà la futura superilla. Foto: Ajuntament

Sense asfalt, pensada per als vianants i amb més vegetació: aquestes són les característiques principals de la futura superilla de l’Eixample.

L’Ajuntament ha donat a conèixer aquest dimecres les propostes guanyadores del concurs d’idees per redissenyar els quatre carrers (Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona) que es transformaran durant aquest mandat. També ha anunciat els models escollits per crear les quatre places que es faran als encreuaments de Consell de Cent amb Girona, Comte Borrell, Rocafort i Enric Granados.

La previsió és que el 15 d’abril ja s’hagin contractat tots els equips que, en dos mesos, hauran de tenir una proposta de nou model d’eix verd. Després, tindran vuit mesos per redactar el projecte i, si tot va bé, les obres podran començar el juny de l’any que ve i acabar el primer trimestre de 2023. El projecte compta amb 37,8 milions d’euros, dels quals 32,2 són per als eixos i cinc per a les places.

Des de l’Ajuntament destaquen el “protagonisme absolut” que tindrà el vianant en la futura superilla, on es garantiran “recorreguts rectes i continus”. També avisen que “només els vehicles privats amb destí al carrer podran circular-hi” i ho hauran de fer a 10 quilòmetres per hora.

En comptes d’asfalt, hi haurà uns paviments de contingut reciclat, i s’apostarà per la vegetació “sobretot als xamfrans i les places”. En aquestes zones verdes, el consistori vol fomentar “la vida de barri, amb zones per estar-s’hi, trobar-se i jugar, i el comerç de proximitat, amb espais amables i zones per a la càrrega i descàrrega i per als residus”.

A més, els carrers seran de plataforma única per fer-los accessibles, i seran sostenibles: “aprofitaran l’aigua de la pluja, incorporaran sistemes fotovoltaics perquè l’enllumenat sigui autosuficient i els materials usats reduiran les emissions que causen el canvi climàtic”, detallen des de l’Ajuntament.