La superilla de Sant Antoni va acollir el passat dissabte 14 de desembre una festa per celebrar l’acabament de la segona fase de les obres, que ha inclòs les remodelacions dels carrers de Comte Borrell, Tamarit i Parlament. La reforma ha acabat amb sis mesos de retard.

Aprofitant aquesta celebració, el consistori va fer públic el primer balanç del funcionament de la superilla. Segons les xifres del govern municipal, la superilla ha aconseguit reduir més d’un 80% la xifra de vehicles que passen per la zona, el que equival a uns 6.000 cotxes diaris menys respecte del 2017. De fet, a la cruïlla dels carrers Borrell i Tamarit, on s’han pres les dades, la quantitat de diòxid de nitrogen a l’aire va baixar un 33% i les partícules en suspensió un 4%.

Durant l’acte de celebració, la tinent d’alcaldia d’Ecologia i Urbanisme, Janet Sanz, va afirmar que “la reducció és tan gran a la superilla que implica una reducció global importantíssima al barri”. Sanz també va voler destacar que a la ciutat les superilles “han vingut per quedar-se” i va afegir que “el que volem és que Barcelona sencera tingui una superilla que millori la contaminació, el comerç de proximitat i que aposti perquè els veïns visquin millor”.