El tall de trànsit a l’escola 9 Graons. Foto: Joanna Chichelnitzky/Fotomovimiento

L’11 de desembre es va posar en marxa la revolta escolar conjunta –tot i que el primer tall de trànsit va ser el de l’AFA de l’escola Auró al carrer Mallorca uns dies abans– contra la contaminació i el soroll. Promoguda inicialment per Eixample Respira, la reivindicació va arrencar amb l’organització de diferents talls de trànsit en algunes escoles del districte i també d’altres punts de la ciutat.

Divendres passat, coincidint amb els tres mesos de l’inici de la reivindicació, va tenir lloc una nova jornada dels talls de trànsit quinzenals que des de llavors es fan i que s’han expandit per a la ciutat, en altres municipis catalans i fa poc també fins a ciutats de l’Estat com ara Madrid, Bilbao o Melilla.

En el cas de l’Eixample, a la protesta de divendres hi van participar gairebé una vintena d’escoles, tal com ja havia passat 15 dies abans. Tot i que a finals de febrer l’Ajuntament va anunciar la seva intenció de pacificar més entorns escolars, les famílies i Eixample Respira reclamen més ambició. “Són actuacions molt necessàries, però a la vegada decebedores per insuficients i limitades”, afirma Guille López, portaveu d’Eixample Respira. Des de la plataforma també critiquen el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 per la seva “falta d’ambició i la poca urgència i concreció” de les mesures per reduir la presència del vehicle privat a la ciutat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram