La Generalitat es planteja reduir el pas de vehicles per l’Eixample. Arxiu

El disseny de l’Eixample d’Ildefons Cerdà és un exemple d’urbanisme, però comporta un desavantatge: un gran nombre de conductors l’utilitzen per creuar la ciutat, aprofitant carrers com Aragó, València o Consell de Cent, per no parlar de la Gran Via o Diagonal. Amb unes paraules semblants, el secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, ha fet pública la intenció de la Generalitat de reduir el trànsit al districte central de la ciutat. Els alts nivells de contaminació i els índexs de sinistralitat (que es dispara en algunes cruïlles de l’Eixample) són altres elements que, des del Govern autonòmic, es veuen amb preocupació i que els fa decantar cap a una reestructuració de la quadrícula ideada per Cerdà.

La idea encara és força embrionària, però, el Govern d’Artur Mas es planteja restringir el pas de vehicles a alguns carrers, tal com passa a Enric Granados. D’aquesta manera, més carrers de l’Eixample serien d’ús exclusiu per als vianants, millorant la qualitat de vida dels veïns i reduint el nivell de contaminació.

Un dels aspectes que preocupen el Govern és la gran densitat de cotxes a la ciutat, que supera els 6.000 vehicles per quilòmetre quadrat, molt superior als 2.100 de Madrid o els 1.300 a Londres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram