
Mariscal i de las Muelas són amics des de fa més de 50 anys. Foto: Jordi Poch / Dry Martini
De les amistats neixen coses meravelloses. Així ho han demostrat el barman Javier de las Muelas i l’artista Javier Mariscal. Tots dos, amics des de fa més de 50 anys, han convertit la gran cocteleria clàssica de Barcelona, el Dry Martini, en molt més que un bar. Des de dimecres passat, les seves parets són l’escenari de l’exposició Mariscal en Dry Martini.
“Tot va començar fa un any quan, a la inauguració de la mostra Hola Barcelona, amb 165 retrats que la fotògrafa María Espeus havia fet a diverses persones entre les quals hi érem Mariscal i jo, vaig proposar-li al meu col·lega traslladar el seu món al meu”, explica de las Muelas en declaracions a Línia Eixample. A partir d’aquí, es van posar a treballar per fer realitat l’exposició que, segons defineix el propietari del Dry Martini, “és molt més que una mostra d’art”. “Hem anat més enllà per aconseguir que el projecte impacti i no deixi ningú indiferent”, assegura.
“Mariscalitzar” el bar
L’exposició compta amb una selecció de pintures que mostren escenes quotidianes d’un bar i que s’identifiquen amb les diferents etapes de la trajectòria de Mariscal, des de la Barcelona dels anys 70 fins a l’actualitat. Amb l’objectiu de fer-la el més propera possible a l’espectador, els quadres s’estenen des de la barra fins als racons més íntims del bar, sense vitrines ni cartells informatius, només amb un codi QR que enllaça amb la pàgina web de venda.

L’exposició es podrà veure fins al pròxim mes de setembre. Foto: Jordi Poch / Dry Martini
L’art de Mariscal, però, no només es limita a estar a les parets. Les jaquetes dels barmans estan dissenyades per ell, com també algunes peces de ceràmica que es fan servir per crear i servir alguns còctels. També hi ha escultures que acaben de completar aquesta “mariscalització” del bar, portant la creativitat i la fusió dels dos mons –el de l’artista i el del barman– fins a l’extrem.
Tot plegat es podrà veure fins al pròxim mes de setembre i, segons avança de las Muelas, fins aleshores es preveu que la cocteleria rebi “encara més clientela” de la que ja acostuma a tenir habitualment. “En aquests primers dies ja ha vingut moltíssima gent expressament per veure les obres de Mariscal”, assegura el barman.
Davant l’èxit de la proposta, de las Muelas avança que no descarta continuar posant el Dry Martini a disposició d’altres artistes pels quals senti admiració. “L’art és innat en mi i unir-lo a l’art de fer còctels em sembla una bona manera de deixar anar aquest amor per la cultura que porto dins”, conclou.